DC · 9. Sep 2025. · Native Tehnologija 81
Najčešće greške kod e-commerce sajtova uključuju lošu navigaciju, slabu mobilnu optimizaciju, komplikovan checkout, nedostatak povratnih informacija korisnika i loše optimizovan sadržaj. Zašto je važno uočiti ove greške? Kako ih popraviti i da li popravljati ili krenuti od početka? Čitajte dalje, možda vam neki naši predlozi pomognu da učinite vaš ecommerce rešenje boljim.
Loša navigacija: Kupci teško pronalaze proizvode, kategorije nisu jasno definisane, a filteri i pretraga nisu funkcionalni ili su kompleksni.
Neintuitivan dizajn: Sajt deluje zbunjujuće i vizualno neprivlačno, sa nejasnim CTA (pozivima na akciju).
Pouka: Krenite od početka. Loš sajt ili proizvod je loš proizvod. Napravite bolji sajt jer je tržište neumoljivo.
Nedostatak adaptacije za mobilne uređaje: Sajt nije responsivan, sporo se učitava na telefonu, tekst nije čitljiv, slike nisu dobro pozicionirane.
Komplikovan mobilni checkout: Potrebno je previše koraka, metode plaćanja su ograničene ili nisu prilagođene mobilnoj kupovini.
Pouka: Dovođenjem ovih parametara na očekivani nivo vaš ecommerce može da zasija. Brzina učitavanja sajta je Korisničko iskustvo je u svakom trenutku kriterijum za uspeh vašeg sajta.
Komplikovan proces plaćanja: Veliki broj koraka, nejasne instrukcije, nema opcija za gostujuću kupovinu.
Nedostatak povratnih informacija: Kupci nemaju mogućnost da ocenjuju proizvode i komentarišu, što umanjuje kredibilitet prodavnice.
Pouka: Kada se zavši projekat sajta a nedostaju ovi segmenti uputno je da se zapitate da li ste napravili ličnu kartu ili dinamički proizvod?
Neoptimizovan sadržaj: Slabi naslovi, neupotrebljivi meta opisi, neupotrebljivi alt tagovi na slikama, nedostatak relevantnih ključnih reči.
Neredovno ažuriranje sadržaja: Stare informacije i neaktualni proizvodi odbijaju korisnike i smanjuju organski saobraćaj.
Pouka: I dalje posetioci čitaju šta piše u tekstovima. Vodite računa šta pišete i za koga pišete. Ako ne shvatate ovo ponajbolje saznajte više na ovom mestu.
Spora učitavanja: Nekomprimovane slike i neefikasan kod usporavaju sajt, pogotovo na mobilnim uređajima.
Sigurnosni propusti: Nedostatak SSL sertifikata ili drugih sigurnosnih mera može smanjiti poverenje kupaca.
Jasna navigacija, brzina i mobilna optimizacija direktno povećavaju konverzije i korisničko zadovoljstvo.
Redovno prikupljajte povratne informacije korisnika i optimizujte procese prema njihovim potrebama. Naravno, u skladu sa vašim ciljevima.
Danas nije dovoljno samo imati ecoomerce rešenje ili sajt. Izbegavanje ovih grešaka je ključ za uspešnu ecommerce prodavnicu i dugoročno povećanje prodaje.
Fotografija: AI
Ono kad porucite robu i posle nedelju dana vam kazu nemamo na lageru. Ali i dalje misle da treba da se bave online prodajom.