DC · 23. Jun 2025. · Native Biznis 848
U današnje doba brzih informacija i širokog spektra digitalnih medija, rent a car delatnost je veoma konkurentna. Klijenti imaju veliki izbor rent a car ponude globalno i lokalno, do nivoa mikro lokacije. U tom smislu, „borba“ za svakog klijenta je neminovna, a u odluci klijenta odlučuju nijanse.
Dakle, rent a car agencija mora biti za nijansu drugačija, jedinstvena, prepoznatljiva, preporučena, pouzdana, sa kvalitetnom uslugom i cenovno pravilno pozicionirana. Da bi se postigla diferencijacija koja donosi posao, rent a car agencija mora imati kvalitetno obučene ljude, sa znanjima i veštinama koje će doprineti jedinstvenom iskustvu klijenta, poželjno iskustvu preko očekivanja, da bi klijent bio zadovoljan izborom i što je još važnije, da bi se klijent ponovo i ponovo vraćao, i da bi preporučio agenciju svom krugu prijatelja i poslovnih partnera.
Dokazana činjenica je, da je 5 puta skuplje pridobiti novog klijenta nego zadržati postojećeg. Činjenica je takođe, da je najbolja reklama upravo preporuka, „od usta do usta“, tj. da vaš klijent postane vaš zastupnik ili advokat. Ovakav nivo poslovanja i razvoja rent a car agencije, postiže se timskim radom, stručno obučenim kadrom koji poznaje sve segmente poslovanja – izrada biznis plana, organizaciona struktura kompanije, nabavka i upravljanje flotom, šalterski rad – izdavanje i vraćanje vozila, procedure poslovanja, cenovna politika, softverski programi sa bazama podataka za brzo i efikasno operativno poslovanje, finansijsko poslovanje, prodaja i marketing, planiranje nabavke i razvoja, planiranje i razvoj kadrova.
Temelj svake kompanije, pa tako i rent a car agencije, su upravo kadrovi – ljudi koji znaju šta rade, koji sprovode planove, koji su motivisani i adekvatno nagrađeni za svoj rad, koji u timu doprinose razvoju agencije i sopstvenom razvoju. Rent A Car Akademija se bavi upravo obukom kadrova koji će steći ili nadograditi svoje usko stručno znanje i veštine.
Obuke se vrše grupno ili individualno, prema programu obuke za svaki od specifičnih segmenata poslovanja, za početnike, ali i za menadžere i lidere.
Ne postoji stručna škola za rent a car – zato se zapošljavaju kadrovi različitih obrazovnih profila koji se mogu adaptirati na specifične uslove poslovanja rent a car agencije, koji su otvoreni za nova znanja i veštine, koji svoje klasično obrazovanje mogu iskoristiti u ovom veoma zahtevnom poslu koji zahteva sagledavanje „šire slike“, tj. celokupnog poslovanja i ciljeva rent a car agencije.
Rent a car Akademija je u tom smislu, jedina škola za obuku kadrova u rent a car agencijama, koju su osnovali i u kojoj su predavači ljudi sa 25+ godina iskustva u rent a car delatnosti, u zemlji i inostranstvu, koji su gradili karijere od šalterskog službenika do generalnog direktora.
Klijentima koji koriste rent a car usluge, deluje da je posao vrlo prost – dođeš, dobiješ auto, odeš… baš ništa spektakularno. Tako i treba, da to bude utisak klijenta – jednostavno i brzo.
Međutim, kvalitetna organizacija poslovanja i kadrova, kvalitetna i pouzdana flota, investicije u flotu – poslovnice – kadrove – marketing… sve je to naličje jednog običnog izdavanja ili vraćanja vozila. Klijent vidi jedino taj deo procesa, kada on uzima ili vraća vozilo, ali da bi se to realizovalo, mnogo ljudi u raznim segmentima poslovanja radi u pozadini. Dakle, dolazimo i do toga, da je za klijenta glavna „slika“ zapravo zaposleni referent za izdavanje i vraćanje vozila, tj. rent a car agent.
To je, može se reći, ambasadorska pozicija koja stvara imidž rent a car agencije, koji može biti dobar ili loš, a koji zavisi baš od tog agenta. Agent, ako ne zna šta radi ili nije uslužan, zaseni i naruši ugled agencije za tren, bez obzira što su u pozadini radili mnogi drugi, vredno i posvećeno!
Rent a car agent mora biti stručno obučen i mora konstantno prolaziti treninge iz različitih oblasti operativnog poslovanja, usluge i nege klijenata. ON je lice rent a car agencije – zato je važno ko će i kako će raditi na ovoj poziciji. Mora imati znanje da operativno sprovede proces izdavanja i vraćanja vozila, ali mora imati i razvijenu veštinu komunikacije, što je najvažnije za ovu poziciju.
Rent a car agent koji vešto komunicira sa klijentom, doprinosi dobrom utisku ili imidžu kompanije, gradi poverenje kod klijenata, dobija i daje korisne informacije, sluša klijenta i čini sve da omogući njegovo dobro iskustvo sa kompanijom. Obuka rent a car agenta je od neprocenjivog značaja za agenciju, zato se obratite Rent A Car akademiji.
Bonus video:
Slika: https://www.pexels.com/photo/selective-focus-photo-of-woman-in-academic-dress-holding-diploma-7944037/